dilluns, 25 de juny del 2018

ACTIVITATS DE MEDIAMBIENT DEL CURS 2017/18



Durant aquest curs 2017/18 s'han fet moltes activitats des de la Comissió Ambiental del nostre centre:

- COMISSIÓ AMBIENTAL D'ALUMNES

Aquest curs s'han continuat amb la Comissió ambiental d'alumnes com a l'any anterior però les reunions han sigut quinzenals i no mensuals.


- TAULER DE MEDIAMBIENT

S'ha posat un tauler de Mediambient a l'entrada del col·legi on es pot veure circulars, fotos (de les diverses activitats desemvolupades al primer trimestre a tots els grups del col·legi : Na Branqueta, Casa bona-casa dolenta, Les tres R i Feim compost) i l'horari per regar i quitar herbes de l'hort.




- BIODIVERSITAT

S'han confeccionat cartells de fusta amb els noms d'alguns arbres i plantes del centre i s'han posat als patis d'Infantil, Primària i a l'hort.

                                                               Fotos de cartells del pati de Primària

                   

                                                                       Foto d'un cartell de l'hort



Foto d'un cartel del pati d'Infantil

            
     També, s'han penjat cartells de plantes i animals autóctons de les Illes Balears al costat del tauler sobre reciclatge.




- HORT

Aquest curs s'han plantat carbassons, tomàquets cherry, maduixes i enciams. A més, s'han pogut recollir enciams, carbassons i llimones del llimoner!!!








- ECOAUDITORIES SOBRE RESIDUS

Al nostre centre s'han fet diverses Ecoauditories sobre els residus generats al centre (per diversos grups per aprendre i per reduir residus a classe) durant el mes de maig.

Quant a l'Ecoauditoria sobre residus feta a 2n de Primària s'han fet diverses activitats: 

Activitat 1. Test sobre hàbits i actituds vers els residus


L’Ecoauditoria de residus al nostre centre educatiu es va iniciar amb una enquesta a 2n de Primària per saber quins són els coneixements i el grau de sensibilització envers els residus.
Dels resultats de totes les enquestes s'ha pogut concluir que els alumnes i les alumnes de 2n de Primària van per bon camí però que, tot i que, encara poden millorar els seus hàbits per reciclar i reduir residus.


Activitat 2. Volta pel centre per veure la Distribució, el nombre i els tipus dels contenidors del centre.

Aquesta anàlisi quantitativa ha tingut una durada d’una hora i mitja i els alumnes s'han organitzat en 5 subgrups de 5 membres cadascú.

En primer lloc, hem sortit al carrer i voltarem pels carrers més propers al centre (500 m) i hem anotat quins contenidors hi ha hi a la mateixa graella grupal.

En segon lloc, hem analitzat els punts de recollida selectiva que existeixen al centre i hem anotat quins contenidors hi ha hi a la graella grupal.





Durant el recorregut, el secretari o la secretaria de cada subgrup apuntava les observacions que ha fet el seu subgrup: si hi ha paper que es podria aprofitar, si hi havia impropis (residus que no eran al contenidor que toca), si estava indicat quin tipus de residu hi havia d’anar, si estava deteriorat, si estava molt ple, etc.

                                     


Activitat 3. Seleccionem bé?
A darrera hora de classe, tots els alumnes (amb un pes de cuina) amb el suport d’Isaac i del meu, van triar quatre poals de fems: un de rebuig, un de paper, un de paper de reutilitzar i un d’envasos lleugers, van analitzar el seu contingut i van veure que no hi havia impropis a cap paperera.

                                                                           


Activitat 4. Pesem els residus

Aquesta pesada es va desenvolupar un dia de maig a darrera hora, abans d’anar-nos-en del centre durant una setmana. Ens vam coordinar amb el professor o amb la professora que estigui a classe (Isaac, tutor del grup o Bárbara, mestra de castellà) per pesar els residus (rebuig, plàstics i envasos lleugers, paper per reciclar i paper per reutilitzar).
Vam agafar la bossa amb els residus i la vam pesar a un pes de cuina.

A continuació, vam pesar els residus de classe (paper i cartró, paper per reutilitzar, plàstics i envasos lleugers i rebuig perquè la matèria orgànica només es separava els dimecres quan els alumnes de la Comissió la portaven a la compostera del centre). 


     



Esperem que us hagi agradat totes les activitats fetes! Fins aviat!!